Naar het noorden - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Naar het noorden - Reisverslag uit Kamphaeng Phet, Thailand van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Naar het noorden

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

03 Januari 2013 | Thailand, Kamphaeng Phet

Vandaag reizen we via de oude hoofdstad Ayutthaya naar het noorden. We bezoeken het op Europese bouwstijl gebaseerde zomerpaleis van de koning. Heerlijk rustig zo vroeg als we er zijn en ook nog lekker van temperatuur. Bij de uitgang pakken we een lekker ijsje mee. Lekker lepelen in de zon op 3 januari.

Dan weer een nieuwe sensatie. Met een longtailboat (bekend uit de James Bondfilm Goldfinger) over de Chao Phraya Rivier (ja dezelfde als in Bangkok, maar dan noordelijker) naar de stad varen. Een boottocht van 45 minuten. Heerlijk in de zon met de wind om je oren door de snelheid van de boot.

Ook pechduivel is weer met ons. Was het gisteren de bus met (een korte) panne. Nu valt de 2e boot uit en is niet meer aan de praat te krijgen. Dus…midden op de rivier stappen de 7 mensen uit de andere boot over in die van ons. We liggen wat dieper maar dat gaat verder prima. Zo arriveren we bij onze lunchplaats aan de oevers van de rivier. En daar weer zo een heerlijke Thaise lunch met veel vlees, vis, groenten, rijst en fruit en thee/koffie als dessert.

Na de middag bezoeken we in de brandende zon en smorende hitte nog eens een tempel in de stad die op de werelderfgoedlijst van de Unesco staat. En dat is niet voor niets.

’s Middags veel busuren maken om de eerste etappe naar ons meest noordelijke doel Chang Mai morgen te bereiken. Rond zes uur arriveren we na een mooie tocht door het afwisselende landschap van Thailand in Kamphaengphet.

• 03 Januari 2013 - 21:44

Henk:

Wat fijn dat jullie zo genieten en wat heerlijk herkenbaar voor mij. Leuk om jullie verslag te lezen en negen van de tien keer zie ik weer voor me waar jullie zijn geweest. Er staat nog heel wat moois te wachten hoor.
    Veel plezier en een heerlijke reis verder !!!

• 04 Januari 2013 - 03:00

Rene:

Wauw! Die fotos erbij ook! Super! Heel bijzonder zeg de omgeving en gebouwen enzo! Geniet ervan!

• 08 Januari 2013 - 13:28

Anneke Stroo En Henk Kramer :

Bedankt voor jullie reacties Henk, Wim en Nel en René. Altijd weer leuk om dit te lezen.