Bio vakantieoord - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Bio vakantieoord - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Bio vakantieoord

Door: Anneke en Henk

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

10 Januari 2013 | Thailand, Cha-am

Het laatste hotel is ook het mooiste. Wat een plaatje. Prachtige zwembaden, je waant je echt in de tropen en een grote schone luxe kamer. We genieten wederom van alles. Het ontbijt is buiten een soort veranda nergens zitten ramen in.

Dinsdag 8 liggen we van half elf tot vijf uur op het strand. We wentelen af en toe, liggen veel onder een parasol, want in de zon is veel te heet. We maken een wandeling over het strand naar het haventje en zien veel vissersboten. Regelmatig nemen we een duik ter verkoeling in het warme water van 28 graden. Onder de bomen liggen drie matjes met lekkere kussens erop voor massage. Ik word anderhalf uur verwend. Een bijzondere ervaring met die warmte en af en toe een windje ter verkoeling. ’s Avonds zoeken we samen met Diana een gezellig tentje op met live muziek. We kiezen drie voorgerechten, die we samen delen en nemen vier hoofdgerechten met rijst, die we ook samen delen. Een drankje erbij en het is compleet.

Woensdag is het hele strand leeg: geen parasols, geen massage, geen ligbedden, geen jetskies. Dit is om terug te gaan naar het oorspronkelijke en wordt iedere woensdag gedaan. Dat betekent dus iedere dinsdag alles opruimen en donderdagochtend weer opbouwen.
We blijven de hele woensdag bij het zwembad liggen, eerst bij het hoofdzwembad en later naar een ander zwembad, dat in de schaduw lig. Want het is erg warm, zo zonder wind. Op het eind van de middag gaan we naar een winkel op het hotel, waar Henk een pak laat aanmeten van kasjmier. Ik kies een mooie zijde stof in het kobaltblauw en laat een jurkje aanmeten. ´s Avonds kan Henk het jasje al passen en komt de kleermaker alles afstrepen met wit kleermakerskrijt wat we allebei kennen van `vroeger`.

Donderdagmorgen wordt ook Annekes jurkje van krijtstrepen voorzien en ’s avonds is alles klaar. Een perfect nieuw handgemaakt blauw pak en een zijden jurkje voor het stel.

Donderdag weer heerlijk naar het strand. Over de dertig graden maar met een windje dus we kunnen beginnen met afbakken van het mooie Thailand kleurtje. ’s Middags weer heerlijk een eind gelopen richting centrum van Cha Am Beach waar ook de lokale bevolking lekker naar het strand gaat.

En evenals gisteravond weer naar ‘ons’ restaurantje om nog een keer heerlijk Thais te eten met een lekker wijntje erbij. Die avond zijn veel mensen van onze oorspronkelijke reisgroep daar. En morgen nog een hele dag naar het strand en ’s avonds om 7 uur naar het vliegveld. ’s Nachts vliegen en om 9 uur zaterdagmorgen weer terug op Schiphol. Maar daar denken we nu nog niet teveel aan in dit tropisch lustoord.

• 10 Januari 2013 - 18:56

Sarin:

Nou geniet er nog even volop van, wat klinkt het toch allemaal weer fantastisch en wat een feest dat je het weer allemaal mag beleven he, ik leef er nu ook steeds meer naar toe.
    Goede reis weer terug morgen ,
    groetjes

• 10 Januari 2013 - 19:35

Annemarie:

Wat een geweldige reis is dit! Ik heb van je verslagen genoten. Goede reis terug en tot horens.
    Groetjes, Annemarie.

• 11 Januari 2013 - 13:15

Nel En Wim:

Hallo Anneke en Henk,

Wat hebben jullie weer een heerlijke vakantie geehad. We hebben met veel plezier je verslagen gelezen.
    Wij wensen jullie een goede vlucht en tot ziens.

groetjes Nel en Wim

• 18 Januari 2013 - 16:12

Ad Groen:

Wat jammer nou dat BioBeer er niet bij was, alhoewel..... die heeft het ook fatanstsich op het Bio Vakantieoord. Geen zon en strand, wel ruimte rust en nu schitterende sneeuw. En het mooiste: vakantievierende kinderen blij maken. Welkom terug in het frisse Nederland en op www.stichtingbio.nl of www.biobeel.nl