Op een olifant en bekenden uit Zeeland - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Op een olifant en bekenden uit Zeeland - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Op een olifant en bekenden uit Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

05 Januari 2013 | Thailand, Chiang Mai

Ook vandaag is het weer vroeg op, maar dan kun je veel doen. De wekker gaat om half zes en om acht uur zitten we op de rug van een olifant in de jungle ten noorden van Chiang Mai. Wat een belevenis. Je zit met z’n tweeen in een soort bakje, wat vast gebonden is op de rug. Op de kop van de olifant zit zijn begeleider met een stok en met zijn stem. De olifant luistert heel goed en weet precies wat ze moet doen. We trekken al gouw een stuk door de snelstromende rivier. Geweldig. De olifant loopt langzaam en het is ontspannend. De natuur is prachtig, een soort oerwoud en het is stil. Na de trip krijgen we nog een show met allerlei olifantentrucs. Daar houden wij niet zo van, maar het hoort erbij.

We lunchen in een orchideeën- en vlindertuin. Dit is in Mae Rim. Dat is acht kilometer van de woonplaats van oude bekenden van ons uit Middelburg. I.p.v. terug met de bus naar Chiang Mai, bellen we Wendy en Frans en zij komen ons halen op de scooter en rijden nog een keer terug om ook Diana op te halen. We rijden door het platteland, naar de voet van een berg en door kleine dorpjes. Op hun ressort kijken we ons ogen uit: wat een rust en wat een mooie huizen. Wendy en Frans wonen met hun dochter sinds een half jaar hier in Thailand. Wat een avontuur.

Ze huren een groot huis van een Engelse dame. We horen hun verhalen en zij vertellen wat voor werk ze doen en dat hun dochter van 12 op de internationale school zit. Eerst zitten we heerlijk op de veranda buiten en daarna lopen we een eindje de heuvel op en kijken uit over het dal. Wat een idylle. Bij het zwembad nemen we een duik en rusten wat uit. ’s Avonds is er een personeelsfeest, waar we heen gaan en gebruik maken van het lopend buffet. Natuurlijk rijst met vlees en groente. Flessen met frisdrank staan op tafel en het bier komt uit de pomp. Het feest is niet onze stijl en duidelijk voor het personeel en de vaste bewoners. Om half negen vertrekken we daarom naar het hotel met een taxi. We vallen snel in slaap na weer een enerverende dag in het prachtige Thailand.

• 08 Januari 2013 - 18:57

Sarin:

Ja schattig he op een olifant, die grote flaporen en grote haren her en der, het is een schattig dier. Veel plezier verder hoor!!!