Nieuwjaar 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Nieuwjaar 2013 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar 2013

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

01 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Weer om zeven uur gaat de wekker en vertrek om half negen. Het is een kort nachtje! Deze keer gaan we met de boot naar de bloemen- en groentemarkt. De boot is een handig vervoermiddel en tamelijk koel natuurlijk. s Morgens is het toch wat koeler (25 graden), lekker. De bloemen die we op de markt zien, zijn gekweekt in Thailand of komen natuurlijk uit Nederland. Het is een mooi gezicht al die kleuren en verschillende bloemen. De bloemen worden gebuikt voor verering aan Boeddha (bloemenslingers) en bij b.v. een crematie. De groenten die we zien zijn ook prachtig: kool, uien en aardappels(ook uit Kruiningen en Krabbendijke!). Ze worden verkocht per grote mand of zak. Het is dus een soort groothandel.

Dan nemen we met de groep de lokale open bus naar het Grote Paleis. De bus is voor arme mensen, want hij kost niets. De volgende bus komt pas na een half uur en daar moet je wel voor betalen. Hij is met airco voor de rijkere mensen. De bus is vol, maar volgens de reisleider kunnen we er nog bij. We proppen ons er in, zoals je dat op televisie ziet en de deur kan net dicht. Wanneer er mensen uit willen, moeten we eerst uit stappen, zij er uit en wij er weer in. Lachen!

Bij het Paleis is het verschrikkelijk druk. We moeten een lange broek en korte mouwen dragen, heb je dit niet dan wordt je weggestuurd. We bekijken in een tempel de belangrijkste Boeddha van Thailand. Hij is maar 65 cm hoog. Voordat we de tempel in kunnen, staan we in de brandende zon ingepakt tussen vele mensen op onze beurt te wachten. Je moet er wat voor over hebben. We kijken daarna nog een uur rond en verbazen ons over de pracht en praal. Schitterend.

We lunchen met de groep aan de waterkant met natuurlijk warm eten met rijst vlees, vis en groente. Lopend buffet. Er staat ook soep klaar. Dit is bijzonder, want de ingrediënten zitten al in je soep kop klaar en je schenkt er zelf bouillon bij. Het toetje bestaat uit vers fruit van ananas, papaja en meloen. Het smaakt goed.

We nemen de boot terug naar het hotel, waar we om twee uur aankomen. We slapen drie uur en maken de site weer compleet, maken thee en koffie met een Kanjer stroopwafel, een eigen soepje en gaan op tijd slapen, want de wekker gaat om half zes voor een tocht naar de River Kwai.

• 02 Januari 2013 - 17:22

Sarin:

He anneke,
    heb net eens even je verslagen gelezen maar het ziet er weer heerlijk uit zeg!! Je genieten goed van alles, pikken alles mee. Hebben je verder ook een leuke groep en trekken je er ook veel met z'n tweetjes( en nog iemand geloof ik) erop uit.
    Nou heel veel plezier nog, geniet en de beste wensen ook nog voor het nw jaar he,
    groetjes sarin

• 02 Januari 2013 - 17:49

Nel En Wim Jasperse:

Hallo Anneke en Henk,

Leuk om jullie reisverslagen weer te lezen. We genieten ervan.
    Vanuit het Zeeuwse wensen wij jullie voor het nieuwe jaar veel gezondheid en geluk.
    Wij blijven jullie volgen en verder een leuke en gezellige reis toegewenst.

groetjes Nel en Wim