Bij Lee en The Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Bij Lee en The Great Ocean Road - Reisverslag uit Port Campbell, Australië van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Bij Lee en The Great Ocean Road

Door: annekeHenk

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

05 Januari 2012 | Australië, Port Campbell

West Victoria

Dinsdag 3 jan. hebben we eerst geluncht bij tante Sientje. Gezellig, hoor, zo met z’n vieren aan tafel met geroosterde toast met kaas, vis en jam. Daarna met mijn moeder een mooie tocht gemaakt door de Yarra Valley en de Dandenong Ranges. Dit is een heel mooi gebied met heuvels, mooie vergezichten, boomvarens, wijngaarden en haarspeldbochten. Onderweg hebben we koffie en thee gedronken met een lekker stuk gebak in een theeroom langs de weg. Wat kunnen ze hier heerlijk bakken en overal is het weer anders. Het is wel altijd een heel gezoek om iets met een terras te vinden. Veel is binnen of dicht of wordt niet (meer) gebruikt. In Lysterfield Park hebben we nog een wandeling gemaakt door het mooie bos langs het meer. Om zes uur waren we weer terug in Junction Village. Wij reden door naar Melbourne. We reden dwars door de stad. Wat een stad, wat een wolkenkrabbers en wat een imposante lange, hoge brug. In de stad Geelong hebben we een Motor Inn hotel opgezocht. We waren moe en het was al acht uur, dus de eerste de beste gekozen. Nou, niet echt het beste!!!! Maar een goed bed waarbij het wel leek of de Mack en Kenworth (vrachtwagens) zelfs ’s nachts dwars door je kamer reden,

Woensdag 4 jan. na een ontbijt, wat we zelf konden pakken in de breakfastroom, vertrokken richting Colac. In Winchelsea gestopt voor een bakje koffie met deze keer een scone met cream en jam. Smullen in de zon. Het is gelukkig niet meer zo warm, 22 graden. In de buurt van Weeaproniah gaan we op zoek naar Leon!!!! Ja, waar vindt je die in de middle of no where????? We hadden alleen een straat naam, maar die straat is 50 km lang!!!! We reden rond, 10 km naar het westen, maar vinden geen Subaru, de auto van Leon en zijn vrienden. We vinden ook geen akkers die bewerkt worden voor aardappels. Na een uur zoeken gingen we naar een grote landbouwloods. We treffen twee boswerkers aan in hun middagpauze, hangend op een bankstel. Zij weten ons iets te vertellen: twee keuzes. De eerste keuze werd niets, want daar was helemaal geen weg!!! De tweede keuze is bijna goed: de vrouw weet ons te vertellen waar het waarschijnlijk is. Na 500 meter in het dal van de weg aan de rechtse kant vinden we inderdaad nog een grote schuur en ja, de Subaru staat er ook en Leon is aan het werk in de loods met Waine!!!! Wat een wonder dat we hen vinden!!! We rijden achter hen aan de akkers op en lopen rond de 14 ha. gescheurde wei. Dat is weiland wat opengetrokken is waar vorig de koeien nog op liepen maar nu klaar gemaakt wordt om pootaardappels te poten. Wat een machtig werk en wat een machtige natuur. Je kunt met recht trots zijn op een zoon, die voor dit leven kiest. We zien hoe Leon achter op de pootmachine zit en Waine op tractor met rupswielen. Later gaan we op hun aanwijzing op zoek naar een waterval op het terrein en vinden deze wanneer we tussen de koeien door gelopen zijn. Wat een echte pure natuur!!!
Het wordt tijd om een slaapplaats op te gaan zoeken. We willen iets beters dan afgelopen nacht!!!! De eerste keuze is weer schamel en het stinkt er, dus verder. In Princetown vinden we een cabin op een camping. Super rustig en in een prachtige omgeving aan de Gellibrand River. Niks mis mee en heerlijk gedoucht, gegeten in het locale resataurant en daarna geslapen als een roos.

De andere morgen aan The Great Ocean Road begonnen. Een kustweg door en langs prachtige natuur. We bezoeken Gibsons End en The Twelve Apostles en Loch Ard Gorge. Allen prachtige afbrekende kalkrotsen in de oceaan. Na veel natuur, foto’s en wandelen, belanden we ’s middags in het toeristische kustplaatsje Port Campbell. Tot grote spijt van de eigenaar blijken daar een aantal nieuwe appartementen onverkoopbaar maar deze zijn tegen een redelijke prijs te huur. Dus dat doen we en ploffen in een luxe omgeving lekker neer op het balkon in de …. zon.

Tot zover weer tot nu

Bye bye en ‘till the next’.

Anneke en Henk

• 05 Januari 2012 - 22:44

Dick En Arianne:

Dag Lieve Henk en Anneke, hier eindelijk een berichtje van ons!
    De link op de mail kunnen we niet openen, dus dan maar via de site.
    Heb net alle reisverslagen gelezen: wat een avontuur! En mooie kusten en wat een blauw water. Bij Dick loopt het kwijl uit zijn mond! En de temperatuur is ook behoorlijk begreep ik. Voor je het weet ben je weer al thuis, wat gaat dat snel! Geniet nog met volle teugen! Veel liefs vanuit een stomig Waterlandkerkje, je broer Dick en Arianne.

• 05 Januari 2012 - 22:51

Arianne:

Foutje, ik bedoel stormig!
    En dat was ik vergeten: alle beste wensen voor jullie voor 2012! Heel veel liefde, geluk en wijsheid toegewenst. En natuurlijk een dikke portemonee voor jullie volgende reis(je). Welterusten. (23.51)
    Dick ligt al op 1 oor, ik mocht weer coresponderen.
    Dikke nmachtzoen van mij,
    Arianne.