The last (holi) day - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu The last (holi) day - Reisverslag uit Cranbourne, Australië van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

The last (holi) day

Door: annekeHenk

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

11 Januari 2012 | Australië, Cranbourne

Wat een start gistermorgen dinsdag. Heerlijk zonnetje in onze Old English room en een heerlijk ontbijt op de veranda in Queenscliff met vers fruit en warme croissants. We kochten een kaartje voor de ferry terug naar de omgeving van Anneke’s moeder, want het was onze laatste reisdag.

We staken over op één van de gevaarlijkste vaarroutes van de wereld en kruisten zware stroming, hoge golven en oceaanreuzen op weg naar of terug uit Melbourne. Het waaide inmiddels hard en regende. En dat bleef zo met buien en af en toe een waterig zonnetje. Echt de 1e dag met lange broek en vest aan. Volgens tante Sientje, die jarig was gisteren, was dit speciaal voor ons om weer aan Nederland te wennen. Brrr….

De prachtige oceaankust van het schiereiland Mornington afgereden en een strandwandeling bij Portsea gemaakt langs de boze zee en moeten schuilen onder de rotsen voor de regen. Een pauze met een lekker broodje tonijn in Flinders. Van daaruit teruggereden naar de omgeving van Cranbourne. Een nieuw hotel met prima kamers gevonden en we zaten lekker dicht bij Anneke’s moeder voor de terugreis.

Leon nog gesproken die aardappels aan het frezen was in Cora Lynn en inmiddels hun huurauto had opgehaald voor hun vakantietochtje waarbij ze onder andere Canberra, Sydney, the Bleu Mountains en …the Great Ocean Road zullen aandoen. Een grote lange reis van drie weken voor de boeg met (zeker te weten) veel avontuur en kilometers.

Vanmorgen voor de laatste keer naar tante Sientje in Junction Village gereden. Daar leggen we de laatste hand aan dit verslag voor we naar het vliegveld gaan. De 1e etappe gaat naar Maleisië met Malaysia Airline naar Kuala Lumpur. En dan de laatste etappe naar Schiphol. Bij elkaar zo een 21 ½ uur vliegen zonder wacht- en overstaptijd. Gelukkig komt Inge (Anneke’s zus) ons donderdagmorgen vroeg halen op Schiphol. Want een beetje gaar zullen we wel uit het vliegtuig rollen.

Misschien tot onderweg in Maleisië en anders tot in Holland.

Groetjes van
Anneke en Henk, na een geweldige, onvergetelijke vakantie