Fietsen en luieren - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Fietsen en luieren - Reisverslag uit Kololi, Gambia van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Fietsen en luieren

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

03 Januari 2014 | Gambia, Kololi

Fietstocht naar Cape Point (Donderdag 2 januari 2014)

Weer een prachtige warme dag, boven de dertig graden. We gaan weer fietsen, maar nu naar het noorden van de kust richting Bakau en Banjul. Het is net hoog water geweest, dus we kunnen precies langs de waterkant fietsen. De kust is in het begin het zelfde als naar het zuiden, maar dan houdt het strand op en beginnen de rotsen. We klimmen met de fietsen een trap op en rijden verder door het achterland over een asfaltweg. We zien weer veel vuiligheid en armoede. Als alle mensen toch eens hun eigen zooi zouden verzamelen….. We fietsen over de Atalantic road langs verschillende ambassades, dus de betere wijk. Ook is het leger hier gelegerd. We zien een troep op een open vlakte oefenen in de brandende hitte, geweer in de aanslag.!!!! Na een poosje kunnen we weer het strand op, bij Cape Point. Eerst nemen we een duik, want we zijn oververhit. Heerlijk. Het landschap is saai. Het is vlak met een lage begroeiing achter het strand, een soort moeras of lagune. We zien weinig dieren, alleen af en toe vogels, hoewel er wel een bord staat met ‘Beware crocodiles’. Op den duur zien we vlak bij fabrieken, deze staan langs de doorgaande weg naar Banjul. Uiteindelijk fietsen we totdat blijkt dat we niet verder meer kunnen: we stuiten op een r
Kreek vanuit de mangrovebossen. Omdraaien, een duik nemen, een poosje bakken op het strand en terug fietsen. We komen bij Cape point nog een mooie bruiloftstoet tegen op het strand al zingend, bijzonder, in de hitte strak in het pak.

3 januari 2014

Een luie stranddag

• 09 Januari 2014 - 15:21

René:

haha! Prachtig die fotoop de fiets in de wildernis! Wat een nederlanders! :-D!
    Geen krokodillen gezien begrijp ik... jammer! Erg leuk om de avonturen te lezen!