Ieselukke pistes - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Ieselukke pistes - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Ieselukke pistes

Door: annekeHenk

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

14 Maart 2012 | Noorwegen, Geilo

Gister (woensdag) de vuurdoop weer gehad, dat is namelijk altijd de derde dag. Je spieren zijn dan op en je hele lijf protesteert tegen al dat gekke gedoe van skiën wat het helemaal niet gewend is.

Nu was de eerste piste ook erg verschrikkelijk gisteren!!!! Meestal skiën we groen, het meest eenvoudige en in de loop van de dag gaan we over op een beetje moeilijker, blauw. Je hebt een kaartje waar alle pistes op staan in de kleur van moeilijkheid, dus je kiest te voren welke piste je gaat skiën. Wij naar boven met de lift, maar helaas het was direct blauw en geen groen!!!! En hoe blauw, daar is ook veel verschil in. Deze was loodrecht naar benee, je zag het eind niet. Na wikken en wegen de piste genomen. Heel voorzichtig en natuurlijk gehaald. Wat een overwinning!!!!
Verder die dag heerlijk groene en blauwe pistes geskied en... ook een kaartje gekocht om een uur lang een echte rodelbaan af te sleeën, in een sneeuwbaan, 2000m. lang!!!! Geweldig, wat een sensatie!!!!En niet uit de bocht gevlogen!!!!!

Op het eind van de dag weer naar het dal om naar het hotel te lopen. Maar eerst nog een heel erg steile berg af, weer een blauwe!!! Ik (Anneke)zag het niet zitten, maar er was geen andere keus of je kon de lift nemen, maar ja, dat doe je niet. Met bibberende knieën, zwetende handen en een hard kloppend hart aan de steile afdaling begonnen. Wat was hij lang en moeilijk, ik was niet blij en was kapot.Maar weer gehaald. 's Avonds diner en lekker slapen!!!!

Vandaag, donderdag aan de andere kant van het dal geskied, dus met de skibus er naar toe. Een heerlijke dag gehad met ook veel blauwe pistes, maar die zijn super heerlijk te skiën. Tussen de middag weer heerlijk van onze eigen gebakken wafels gesmuld. We kunnen nl. iedere dag een lunchpakket (matpakker op z'n Noors)in het hotel klaarmaken en meenemen naar de piste. Onze favoriet is daarbij de zelf in het wafelijzer gebakken wafel die we dan lekker met suiker bestrooien en in de lunchzakjes stoppen. Het was vandaag iets kouder, dus beter, nl. een beetje meer wintersportweer. Weer lekker gegeten, veel vis en nu in de lounche in een bankje met koffie en thee een beetje internetten en boeken lezen.

Dus eigenlijk een dagje zoals een wintersportvakantie voor ons hoort te zijn.

Tot de volgende

Anneke & Henk

• 15 Maart 2012 - 20:51

Mam Adrie Polman-Rui:

Weer de belevenissen gelezen !!
    Je kunt het je hier niet voorstellen.
    Hebben jullie het noorderlicht gezien.?
    Vandaag was het hier prachtig weer,heerlijk. 18 gr.
    Geniet er van en tot ziens.gr.kus mam