Skiën is geweldig - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Skiën is geweldig - Reisverslag uit Geilo, Noorwegen van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Skiën is geweldig

Door: annekeHenk

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

12 Maart 2012 | Noorwegen, Geilo

Wat is skiën toch geweldig!!! Sinds vorig jaar wist ik dat wel, maar wat is nu een week op een jaar, dat ben je snel vergeten. Nou, het is top, een hele dag buiten in die wondere witte wereld met veel zon en zoveel natuurschoon.

Gisteren (maandag)was ons,en vooral mijn lichaam, heel erg moe en mijn spieren erg aan het mopperen. Wat krijgen die een opduvel. Vandaag ging het veel beter en hebben we prachtige tochten gemaakt. Met de skibus zijn we naar de andere kant van de rivier gebracht, dus de kant waar wij vanuit het hotel op kijken. Een heleboel verschillende liften hebben we genomen en dus ook veel verschillende pistes.

De eerste keer 's morgens lijkt het of je het niet meer kan, maar op het eind van de dag heb je prachtige afdalingen gemaakt en niet allemaal heel erg makkelijk, vooral veel op techniek, zoals Henk dat zo mooi steeds roept, en met verstand. Je niet als een baksteen laten gaan, maar steeds naar links en dan weer naar rechts. Terug in het hotel heerlijk de sauna en het zwembad in voor het eten en daarna aanschuiven voor het diner. Smullen iedere dag weer. Fijn dat we er niet meer op uit moeten om een restaurant te zoeken zoals vorig jaar in Lapland.

Het weer is veel te warm voor de tijd van het jaar: 10 graden over dag en niet vriezen 's nachts. We hopen dat de pistes goed blijven, soms komt er gras door heen en één piste is al gesloten.
Morgen (woensdag) weer andere liften kiezen en dus ook weer andere pistes. Altijd weer spannend hoe het zal zijn. Dag.

• 16 Maart 2012 - 10:20

René:

HoiHoi! Wat een leuke foto's!! Jullie op de lange latten!! Stijle pistes of niet op die berg voor jullie hotel?!! Ziet er goed terror uit!!
    Leuk om de verhalen te lezen! Vooral ook van de veel te stijle pistes! Kan soms best eng zijn! Wel gaaf als t dan weer is gelukt!! Vallen jullie ook weleens? Goed dat je n helm op hebt!!!
    stiekem wel jaloers zeg, als ik zo al die foto's zie! Ik weet hoe heerlijk het is haha! Lekker genieten!!!
    Wel jammer van de temperatuur! Krijg je einde van de dag van die rottige pap sneeuw! Wel lekker warm natuurlijk haha!
    Hier was t gisteren ook heerlijk weer!! 17 graden en volop zon!! Ben 15:00 naar huis gegaan en heerlijk gaan skaten!! Genieten genieten!!! Heerlijk!
    Vandaag helaas weer wat minder mja..

Geniet ervan en tot snel!