Vertrek over twee dagen - Reisverslag uit Goes, Nederland van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Vertrek over twee dagen - Reisverslag uit Goes, Nederland van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Vertrek over twee dagen

Door: annekeHenk

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

09 Maart 2012 | Nederland, Goes

Over twee dagen vertrekken we naar Noorwegen om te skiën. We vliegen om 10.00 uur zondagmorgen op Oslo, zo'n twee uur vliegen en gaan dan 300 km. met de bus naar Geilo. Geilo is een stadje in de provincie Buskerud in het zuiden van Noorwegen met ongeveer 2300 inwoners. Het ligt aan het meer de Ustedalsfjorden.
Geilo is vooral bekend als skigebied, met 39 pistes, 20 skiliften en zo'n 220 km aan langlaufpaden. De Paralympische Winterspelen van 1980 werden gehouden in Geilo. Het stadje ligt in het Hallingdal, een dal met steile berghellingen aan weerskanten. Het centrum ligt op 800 meter boven zeeniveau, met het hoogste punt op 1178 meter.
Geilo ligt op 250 km van Oslo en 260 km van Bergen. Het ligt aan de spoorlijn Bergensbanen tussen Oslo en Bergen. Geilo had ook een vliegveld, maar dat is inmiddels gesloten en dient nu als kartbaan.
We hebben er zin in en hebben nog een dag om de koffers in te pakken.