Prachtige onderwaterwereld, de laatste dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu Prachtige onderwaterwereld, de laatste dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anneke Stroo en Henk Kramer - WaarBenJij.nu

Prachtige onderwaterwereld, de laatste dag

Blijf op de hoogte en volg Anneke Stroo en Henk Kramer

19 November 2014 | Curaçao, Willemstad

Maandag 17 november 2014
Een prachtige warme zonnige dag. We willen nog eens graag kijken bij de zoutpannen van Jan Kok, dichtbij Sint Willibrordus, maar alle onverharde weggetjes die we in proberen te rijden, lopen na enige tijd weer dood. Jammer. Dan maar de verharde weg genomen en kijken hoe ver we komen en wat we te zien krijgen. We kunnen helaas niet anders dan Coral Estate inrijden, een wijk in natuurgebied, opgezet door een Nederlandse projectontwikkelaar, waar de allerrijksten der aarde wonen. We zien prachtige villa’s. Helaas kunnen we niet bij de zoutpannen en het natuurgebied komen.
Natuurlijk kiezen we weer een mooie baai uit: Porto Marie. Gauw een duik nemen, want we willen afkoelen. En ook snorkelen natuurlijk. We zien een hele mooie dikke gekleurde aal in holletjes wegkruipen en we zien een mooie grote krab over de zeebodem van zand lopen. Prachtig. ’s Avonds barbecueën we weer op het resort (er wordt voor ons gebarbecued) en zitten nu op de grote veranda, want er viel net weer een grote plensbui en het dreigt op nog meer. Het is gezellig om andere mensen te ontmoeten.

Dinsdag 18 november 2014
En weer zoeken we een baai uit, die we nog niet gehad hebben: Playa Santa Martha. Na wat zoeken, kunnen we de verharde weg vinden. Het is een prachtige weg door de heuvels met steile hellingen, waar ons autootje maar net tegen op kan komen. Jammer, de baai is niets meer van wat het eens geweest moet zijn. Er ligt een prachtig mooi hotel, tennisbanen, aanlegsteiger, accommodatie voor een restaurant, maar alles is leeg en verpauperd. Wat een bende. We hadden hier al over gehoord, de baai ligt o.a. te ver weg van Willemstad, je moet je goed binnen zien te werken bij de reisbureaus enz. Als één en ander dan anders loopt dan je denkt, gaat het goed fout.
We nemen nog een andere baai: Playa Lagun. Dit is een klein lokaal strandje langs de weg met een smalle baai. We liggen er heerlijk in de schaduw en zien weer mooie vissen tijdens het snorkelen. Ook hier weer een prachtig zeeaquarium met mooie diepten en veel rotsen onder water. Helaas, geen schildpadden. Bij restaurant Bahai nemen we een cocktail bij de ondergaande zon en rijden door naar ‘de Buurvrouw’, richting Willemstad, om heerlijk te eten.

Woensdag 19 november 2014
Onze laatste dag op het eiland Curacao. We hebben genoten, wat een prachtig eiland, wat is het er nu groen, wat een mooie bloemen overal en schitterend gekleurde vogels. Vandaag gaan we natuurlijk naar een baai, waarschijnlijk Porto Marie, want we vliegen pas vanavond om 21.00 uur. Het is in Nederland dan 02.00 uur in de nacht van woensdag op donderdag. We landen donderdag om 11.30 uur op Schiphol.
Bedankt voor jullie reacties op de site, altijd leuk.
Tot kijk in Nederland.

• 19 November 2014 - 15:21

Henk:

Hoi lieve mensen, Jammer dat de vakantie erop zit, maar dankzij jullie verslag heb ik mee kunnen genieten van alle leuke en bijzondere plekken van het eiland. En hoe jullie ervan hebben genoten. Ik mag aannemen dat je bruin gekleurd en uitgerust het vliegtuig instappen en hopelijk in Nederland terug kunnen kijken op een fijne vakantie en dat gevoel lang vast kunnen houden.

• 19 November 2014 - 16:19

Nel En Wim:

Hallo Anneke en Henk,
    Jammer voor jullie dat het er op zit. We zijn benieuwd naar jullie verhalen. Een hele goede vlucht gewenst terug naar Nederland.

• 19 November 2014 - 21:03

Annemarie:

Bedankt dat ik heb mogen meegenieten van jullie prachtige vakantie! We zullen toch echt eens op familiebezoek naar Curaçao moeten!
    Goede reis en tot snel, kunnen we weer eens lekker bijkletsen met z'n viertjes!
    Groetjes, Annemarie.